hit counter script
Covid-19 icon

COVID-19

#خليك_بالبيت

28297

779

124

286

11440

1214
Covid-19 icon

COVID-19

#خليك_بالبيت

1214

28297

779

124

286

11440

شريط الأحداث

ليبانون فايلز - فن وإعلام

ممثلة لبنانية تكشف اللحظات المرعبة بإنفجار بيروت: المصابون مثل الزومبي

الجمعة ٢١ آب ٢٠٢٠ - 15:19

  • x
  • ع
  • ع
  • ع
اخبار ليبانون فايلز متوفرة الآن مجاناً عبر خدمة واتساب...
اضغط هنا

كشفت الممثلة اللبنانية ​يارا فارس​ اللحظات المرعبة التي عاشتها وزوجها، لحظة وقوع الإنفجار الضخم في ​مرفأ بيروت​ قبل أسبوعين.
ونشرت يارا عبر صفحتها الخاصة على أحد مواقع التواصل الإجتماعي، مقطع فيديو توثّق فيه لحظات ما بعد الإنفجار بشوارع الأشرفية في بيروت، مشيرة في التعليق عليه الى أن "المصابين كانوا يمشون مثل الزومبي في الطرقات"، محذّرة من أن الفيديو يتضمّن مشاهد قاسية ومُدمّرة.
وكتبت يارا: "عندما هرعت للخروج من المبنى بعد الانفجار لمحاولة الوصول إلى المستشفى، شعرت بالصدمة من الدمار في كل مكان !! أصيب الناس وهم يتجولون مثل الزومبي ، كنا جميعًا نتساءل ما الذي كان يحدث ما هو هذا المشهد المروع !!؟ ولا أعلم ما إذا كانت قوة ، أم لمجرد أنني أعمل على التلفزيون وأعلم أن لقطات مثل هذه نادرة ومهمة، والعالم كله بحاجة لرؤية هذه الكارثة ... أو مجرد الحقيقة المحزنة أن جميع اللبنانيين ولدوا ونشأوا بخوف من كارثة أو حرب أو انفجار ، وفي أعماقهم أقوياء ومستعدون لمواجهة أي شيء !! لكنني بدأت في تصوير كل شيء من حولي معتقدة أننا لن نتمكن من العودة إلى المنزل".
كما نشرت يارا صوراً لها مع زوجها في المستشفى، بالإضافة إلى لقطات تُظهرها مضرّجة بالدماء، بعد إصابتها وزوجها في الإنفجار.

View this post on Instagram

As I rushed out of the building after the blast to try to get to a hospital, I was shocked and devastated by the sight of destruction everywhere!! People were injured walking around like zombies, we were all wondering what was happening what was this apocalyptic scenery!!? And I don't know if it was strength, or just because I work on tv and I know footage like these are rare and important, and the whole world needs to see this disaster...or just the sad fact that all Lebanese are born and raised with fear of a disaster, war or explosion, and deep down are strong and ready to face anything!! But I started filming everything around me thinking we won't be able to come back home... What you're about to see is the struggle my family and everyone affected by the explosion had to go through in order to get to a hospital and save their lives! The images you're about to see are very strong and devastating. Share, let the whole world see, let the people rise and justice prevail!! #livelovebeirut #portofbeirut #beirutexplosion #beirutblast

A post shared by Yara W. Fares يارا وَليد فارِس (@yarawfares) on

View this post on Instagram

Two weeks since the #Beirutexplosion . Two weeks...and it feels like people are starting to forget! I hesitated a lot before sharing these pictures. This is a reminder of what happened on Tuesday the 4th of August 2020 at 6:08pm. My apparent wounds are starting to heal. Although mine are a lot less worse than others. I was lucky. Some people weren't. I survived! Some people didn't! Apparent physical wounds are slowly healing...but the emotional psychological hidden wounds are still intact. Getting worse. It is really important to talk about it, let it all out! Share your wounds with the world. Let everyone know! NEVER EVER FORGET!! Swipe to the last slide to see my injured husband minutes after the blast. #livelovebeirut #beirutexplosion #beirutblast #portofbeirut #injuries #survivor

A post shared by Yara W. Fares يارا وَليد فارِس (@yarawfares) on

 

  • شارك الخبر